CineFox partner Bio Vakantieoord

Cinefox partner Bio Vakantieoord - Esther Twal-Schoolderman.jpgvrijdag 02 juni 2023 16:31

CineFox en Bio Vakantieoord - ๐๐š๐ง๐ ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ก๐ž๐ญ ๐ฅ๐ž๐ฏ๐ž๐ง.‘๐„๐ฅ๐ค๐ž ๐›๐ข๐จ๐ฌ๐œ๐จ๐จ๐ฉ ๐ณ๐ž๐ ๐ญ ๐ฏ๐จ๐ฅ๐ฆ๐จ๐ง๐๐ข๐  ‘๐‰๐š’ ๐จ๐ฉ ๐จ๐ง๐ณ๐ž ๐ฏ๐ซ๐š๐š๐  ๐จ๐ฆ ๐๐ž ๐œ๐จ๐ฆ๐ฆ๐ž๐ซ๐œ๐ข๐š๐ฅ ๐ฏ๐š๐ง ๐๐ข๐จ ๐จ๐ฉ ๐ก๐ฎ๐ง ๐Ÿ๐ข๐ฅ๐ฆ๐๐จ๐ž๐ค ๐ญ๐ž ๐๐ซ๐š๐š๐ข๐ž๐ง. ๐ƒ๐š๐ญ ๐ ๐ž๐ž๐Ÿ๐ญ ๐š๐š๐ง ๐ก๐จ๐ž ๐๐ข๐ž๐ฉ ๐ก๐ž๐ญ ๐ฏ๐š๐ค๐š๐ง๐ญ๐ข๐ž๐จ๐จ๐ซ๐ ๐ข๐ง ๐๐ž ๐ก๐š๐š๐ซ๐ฏ๐š๐ญ๐ž๐ง ๐ฏ๐š๐ง ๐๐ž ๐›๐ข๐จ๐ฌ๐œ๐จ๐จ๐ฉ๐›๐ซ๐š๐ง๐œ๐ก๐ž ๐ณ๐ข๐ญ.’

Esther Twal-Schoolderman is commercieel directeur bij CineFox: marktleider in de regionale en lokale markt van bioscoopreclames voor het MKB. Het bedrijf verzorgt het hele traject vanaf het aanleveren van het advertentiemateriaal door de adverteerder tot aan de vertoning in de bioscopen. Volgens de commercieel directeur gaan de technische ontwikkelingen hard.

‘Twintig jaar geleden waren we aan het pionieren met arbeidsintensieve dia’s. Soms zat zo’n ding zelfs ondersteboven in de projector tijdens het reclameblok in de bios. Daarna kwam de dvd met beamer, nu draait alles digitaal via onze online ‘players’ in de bioscoop. Een wereld van verschil, maar stilzitten is er niet bij. Onze ict’ers blijven speuren naar verbeteringen.’

De adverteerders leveren wensen en beeldmateriaal aan. CineFox vertaalt dat in een aansprekend eindproduct - een mini-filmpje, waarbij bioscoopbezoekers zich niet hoeven te vervelen - en koopt reclametijd in bij de filmtheaters. Volgens Esther Twal-Schoolderman voor elke partij een win-win situatie, die niet snel zal verdwijnen.

‘Met de komst van de streamingsdiensten riep iedereen dat bioscopen de langste tijd hadden gehad. Maar 2019 was een topjaar en na corona zit het aantal bezoekers weer in de lift. Het blijft natuurlijk een fantastische beleving om in zo’n mooie zaal met supergoed geluid, films te zien. Niet voor niets eisen filmmakers dat hun rolprent eerst op het witte doek is te zien. Service bioscopen zijn helemaal top: met een druk op de knop bestel je vanuit je bioscoopzetel een of meer consumpties. Dat krijgt een streamingsdienst nooit voor elkaar.’

De relatie tussen Bio Vakantieoord en CineFox ontstond in 2014. Tijdens een bezoekje aan het park zag Esther Twal-Schoolderman hoe kinderen genoten. Ze was meteen verkocht. Enkele weken terug bezocht ze het Bio Vakantieoord opnieuw en was weer onder de indruk. Maar nu door de vernieuwingen bij Bio:

‘Het speelplezier spat ervan af. Prachtig om te zien. Overigens zijn wij niet de enigen die Bio in het hart hebben gesloten. Elke bioscoop waarmee we samenwerken zegt meteen ‘Ja’ op ons verzoek om het Bio spotje te draaien. Hét bewijs hoe diep het oord in de haarvaten van de bioscoopbranche zit.’

Feiten & Cijfers

CineFox Nederland en CineFox België bedienen ruim honderd bioscopen in beide landen: met 533 filmdoeken en miljoenen bezoekers. FoxScreen richt zich op nationale adverteerders, zoals Tele-2  en Nespresso. In bijna veertig bioscopen en negen service bioscopen buiten de Randstad. Samen vormen de drie de FoxGroep.

IBAN: NL93 INGB 0000 0060 09