16 november 2076:

Internationaal Symposium: Animal Assisted Intervention (AAI)

Het 5e symposium van Stichting Bio Kinderrevalidatie in samenwerking met de Federatie Paardrijden Gehandicapten heeft de focus op de recente theoretische en praktische ontwikkelingen op het gebied van Animal Assisted Intervention.

De volgende sprekers hebben reeds hun medewerking toegezegd:
• Vanuit PATH International USA; Kathy Alm
• Vanuit Denver University USA; Nina Ekholm Fry
• Vanuit Oostenrijk e.motion, Otto Wagner Spital Wien; Roswitha Zink

Het volledige programma en de aanmeldmogelijkheden worden op korte termijn bekend gemaakt.
De voertaal van het symposium is Engels/Nederlands.

Lees meer en schrijf je in

Bio onderzoek

Het verbeteren van de leefomstandigheden van, en de medische zorg voor, het gehandicapte kind, heeft altijd hoog in het vaandel van Stichting Bio gestaan.
Ook nu werkt stichting Bio Kinderrevalidatie, samen met het UMC Utrecht, aan de toekomst van deze kinderen.

BRCC

Het Bio Research Center for Children is een uniek project. Het onderzoekscentrum is gevestigd op het landgoed van het Bio Vakantieoord. Alle faciliteiten zijn daar namelijk toegankelijk en zeer geschikt voor de kinderen. Ook de ontspannen sfeer op het terrein draagt bij aan de vele onderzoeken.

Ook is het BRCC uniek in zijn opzet; onderzoeken worden opgezet en als er hoopvolle resultaten zijn worden deze overgedragen aan “het veld”. Hierdoor maken afgeronde onderzoeken heel snel plaats voor nieuwe.

TU-Delft

Al meer dan 25 jaar werkt Stichting Bio samen met de TU-Delft op het gebied van het ontwerpen van hulpmiddelen en voorzieningen.
In het verleden heeft de stichting zowel financieel als inhoudelijk haar bijdrage geleverd aan innovaties op dit gebied. In de tijd van het kinderrevalidatiecentrum hebben vele medewerkers van de stichting, vaak in samenwerking met universiteiten en het bedrijfsleven, wetenschappelijk onderzoek verricht.

Meer onderzoek

Lees meer over onderzoek door de jaren heen in Toen en Nu.

De Stichting Bio ondersteunt dit wetenschappelijk onderzoek financieel en biedt daarnaast faciliteiten op haar terrein om het onderzoek uit te voeren.

BioBeer

Maak een kind blij met een BioBeer en laat daarmee vele kinderen met een handicap onbeperkt genieten.

Onze sponsors

word ook sponsor